Jump to content
Forums Rules Staff NEW Themes Leaderboard Quick Links Clubs Awards Member Shop OH! Press
HimawariAmu

[Official Mamamoo Thread] MAMAMOO & MOOMOO Forever

Which universe you prefer?  

46 members have voted

  1. 1. Solar's universe you prefer?

    • Princess
      5
    • Boxer
      16
    • Rockstar
      25
  2. 2. Moonbyul's universe you prefer?

    • Music video director
      14
    • Choreographer
      16
    • Entertainment CEO
      16
  3. 3. Whee in's universe you prefer?

    • Environmentalist
      10
    • Painter
      18
    • Indie artist
      18
  4. 4. Hwasa's universe you prefer?

    • Mother
      7
    • Musical actor
      2
    • President
      37
  5. 5. Favorite MAMAMOO member?

    • Solar
      3
    • Moonbyul
      8
    • Whee in
      15
    • Hwasa
      1
    • OT4
      19


Recommended Posts

Hi~

 

I've been following Mamamoo for a couple of weeks now ever since I've seen their collaboration with Gfriend on Showtime :p

 

My bias is Wheein, she is pretty as hell and her dancing is SOOOO GOOD :ahmagah: plus I need to thank her for introducing that song "Bye Bye Baby" by Yoon Mirae, I've been hooked to that song cuz of her :D

 

0b5722bde22fbbe903de52b40de602cd.jpg
Omg this is what happens when you leave them unattended LOL

 

Hi Poom... i see you like mamamoo too :hurr:  and oh my god SinB lmao

Edited by Rex068

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studying at first but now working already heheh

 

 

We only just found out that we're all indonesians lmao but i live in canada

 

Canada needs more moomoos, I haven't physically met one in Toronto!

hello there fellow canadian! where you from? oh and lol what a coincidence, my ethnicity is Indonesian haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

I'm not Canadian but HEY FELLOW INDONESIAN :ahmagah:

 

 

Hahaha hi! I swear us Indonesians have a thing for k-pop, the only other time I see Indonesians on the internet is on things related to kpop LOL! Only once in my life, living here in Canada have I met a fellow Indonesian, and that was for a weekend after which we've never seen each other again. I'd love to speak the language but unfortunately I moved to Canada when I was only a baby so I can only speak english.  (*cough*I'm super whitewashed... is that a racist thing to say...? yeah it is... I'm going to hell aren't I? :x)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lmao. That's true, though.

 

Oh, so you can't speak Indonesian at all? Only English?

 

Yes I can't speak it at all, well aside from a few basic words. (my french is better than my indonesian lol im ashamed)

 

Anyways moonbyul is your bias eh? although my bias is wheein I also acknowledge that Moonbyul is just as awesome and such a good dancer  :ahmagah:  :ahmagah: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama mama moooooooooooooo is the only group who I kept switching biases in lelz

I went from Hwasa to Moonbyul to Solar to Wheein to Everyone equally smh...

 

But I think I saw the light from these 3 sources to give me enough to say Wheesus is bae~

Source 1

Source 2

Source 3

 

Time fo dis betch to stay loyal to this hoe

tumblr_oaazrnMUWk1vyd7z0o7_400.gif

 

that gif of wheein... just :ahmagah:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

If we're filled with fanboys I will be happily surprised lmao.

 

 

Im just gonna straight up and guess that 90% of the users in this thread are female

 

um... i'm a guy... and yes i'm straight too...

Which one?

One of the sexy gifs or this one?

tumblr_oaazrnMUWk1vyd7z0o7_400.gif

 

Regardless, they're all amazing #Bless

 

Haha yes that one.

 

But in general I'm just a sucker for winks.

 

GAHAHHHAAHAHAHAHA WHEEIN :ahmagah: :smile:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

She's so cute dammit!! <3

tumblr_o9l2xoeKWY1s7r9p8o1_400.gif

 

 

I'm thinkin of makin this my sig lmao

 

4ngJ7A8.png?1

 

ASDFGHjKL STOP IT I CANT HANDLE THE WHEEIN

 

also... omg lmfao... yes make it your sig PLEASE, that would be the greatest thing ever.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

because moon byulyi is a rebel :ahmagah:

 

More update:

 

TEAM C / ORANGE TEAM: MAMAMOO, GFRIEND, GOT7, TWICE, BTW (source: bamjunyeong)

 

NOW: MAMAMOO VS GFRIEND FOR ARCHERY (source: tgc)

 

go my Wheegolas!!!!

 

Xvr7r8H.gif

 

 

GFRIEND VS MAMAMOO TODAY GUYS

 

Wait wait what?! What's going on? Why is nobody in the Gfriend thread talking about this???

Share this post


Link to post
Share on other sites

I saw this gif :rlytearpls:

bf975f0e3a8ec369456312c4c169ba65.gif

 

And Solar did a little appearance in my dream today :imstupid:

 

oh my godddd :rlytearpls:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, weird. Although Wheein is my bias I always thought Moonbyul was the better dancer... but yeah I guess mamamoo choreos aren't really the place to show off your dancing skills. I really want to see more freestyles from the both of them lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

7c79d3de46d8e3dd87cfb1bd29c46b28.gif

I'm squealing she's sooooo cute I can't askdjdjdkdjl. [emoji7] [emoji7] [emoji7]

 

:lub: :lub: :lub:

AAAAHH why is she so cute lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

I've never realized how obsessed they are with that song lol, Wheein's attempts to twerk are adorable.

 

Haha I think it's just Hwasa with her being a big Rihanna fan and all :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Teaser is out

 

AW HELL YEAH

 

MY BODY IS READY

 

BRING IT ON

Share this post


Link to post
Share on other sites

GFriend is different though, i heard some speculations that their company has some kind of connection with the PD's, which explains why they could go on some big variety shows in their early days (e.g. Running Man). on the other hand it looks like RBW has connection with a lot of music producers, composers and artists.

 

well, KBS is also the home of IS2 (and we all know how much spotlight IS2 brought to Mamamoo), KBS wasn't this shitty to the girls before, i wonder what happened.. :-\

 

Yeah Gfriend's CEO is like former manager or something with Shinhwa and SNSD, so yes he has a bunch of connections.

 

This is my first time hearing about all these mistreatments although I was quite displeased with the cancellation of their concert that they woke up early for, that was a dick move. And of course, what happened to Solar and Wheein is disgraceful and fucking unacceptable. They deserve much better for all the talent and hard work they put into their craft.

Edited by Rex068

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

the title says Umji but both mamamoo and gfriend are in this clip

 

LOL hwasa disappointed in her members

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's old.. But what would you do if you're on his role...lol

 

 

Omg I have to stop every now and then cause it's just so awk lmao

 

But if that was me I'd probably be even worse tbh :._.:

Share this post


Link to post
Share on other sites

From Allkpop:

Top 10 K-pop songs released in 2016 so far

 

Gfriend - Rough

Taeyeon - Rain

Mamamoo - You're The Best

Lee Hi - Breathe

NCT U - 7th Sense

Twice - Cheer Up

BTS - Fire

Exo - Monster

Wonder Girls - Why So Lonely

BlackPink - Whistle

 

Bonus

Astro - Hide & Seek

Block B - A Few Years Later

 

http://www.allkpop.c...2016-so-far/s/1

Share this post


Link to post
Share on other sites

just dropping by to say the song is good and the bridge is definitely the best part of it :smile:

 

I wanna hear their next release alreaddyyyyyy :rlytearpls:

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Back to Top