Jump to content
Forums Rules Staff NEW Themes Leaderboard Quick Links Clubs Awards Member Shop OH! Press
Sign in to follow this  
JimmyTutron

General Gaming Thread

Recommended Posts

xD 

 

I'm more of an online game kind of person, pc games and stuff since i don't really own any consoles ;p

Last thing I've owned was a PS1 lmao and I used it to play Harvest Moon, Final Fantasy and then Crash Bandicoot. Haha. More recently I had a PSP but gave it to my brother

Lol glorious-pc-gaming-master-race_design.pn

 

 

The longest I went without console gaming was 2007-summer of 2012. If you exclude a couple of wii games... Now I think I have a pretty good balance but biased to console gaming atm with the new gen coming and alot of good console exclusives this year and ones that I missed out on from previous years.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol glorious-pc-gaming-master-race_design.pn

 

 

The longest I went without console gaming was 2007-summer of 2012. If you exclude a couple of wii games... Now I think I have a pretty good balance but biased to console gaming atm with the new gen coming and alot of good console exclusives this year and ones that I missed out on from previous years.

 

But but.. Consoles are so damn expensive. Then you'd need to buy the games.

PC games are basic cause well ofc you have your computer and then you just torrent everything lmao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm just playing NBA 2k13 my carrer :<

What do you play? And what's your overall at? :O

 

---

 

I've been bored so I'm downloading Aion to see how it is. Does anyone know if it's good or not?

Share this post


Link to post
Share on other sites

What do you play? And what's your overall at? :o

 

---

 

I've been bored so I'm downloading Aion to see how it is. Does anyone know if it's good or not?

Shooting guard. I'm nearing playoffs already. i think it's 75 or 77.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I wanna PC game but my laptop's specs are shit. 

I needa upgrade~ but I might just get a PS4 since it's basically a PC haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shooting guard. I'm nearing playoffs already. i think it's 75 or 77.

Niceee. Right now I've been playing a 3PT Specialist SG on the Golden State Warriors. I just got to the playoffs and he's around 74-75 right now. I really wanted to play Scoring SG so I can play more as a shot creator, but it's so bad in the first years without stocking up 6-10k VC. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niceee. Right now I've been playing a 3PT Specialist SG on the Golden State Warriors. I just got to the playoffs and he's around 74-75 right now. I really wanted to play Scoring SG so I can play more as a shot creator, but it's so bad in the first years without stocking up 6-10k VC. :(

Well my player is athletic type. Yeah. I'm stocking VC now so before playoffs began i'll distribute it and win it all!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well my player is athletic type. Yeah. I'm stocking VC now so before playoffs began i'll distribute it and win it all!!

Athletic is the best <3

 

I have a 90 overall Athletic SG on one of my other games. It's averaging like 25/7.5/7.5 with 58% fg lol but I stopped playing it. You'll like it if you haven't done it before  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Athletic is the best <3

 

I have a 90 overall Athletic SG on one of my other games. It's averaging like 25/7.5/7.5 with 58% fg lol but I stopped playing it. You'll like it if you haven't done it before  :)

I played athetic since the my player arrive in 2k since. I almost average triple double every game. 35/10/11.5. I'm playing superstar difficulty by the way. i can't handle HOF for now.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I played athetic since the my player arrive in 2k since. I almost average triple double every game. 35/10/11.5. I'm playing superstar difficulty by the way. i can't handle HOF for now.

I played superstar as well haha. I haven't tried HoF yet, but I hope I can sometime. When I play a game, I usually end out with 40/6/14 or so. I have a hard time getting rebounds as a SG :(

 

I don't think I have the correct play styles set for it though and that's why I don't have high stats when simming, but it's efficient. My guy hasn't had a season where he shot less than .530 so I can't complain. I got starter bugged though on the 76ers -_- We had Jrue Holiday, Kevin Love, Andrew Bynum, and I all starting at one point, but they decided to put in Chase Budinger and put me at 6th man instead. I got fed up with it

Share this post


Link to post
Share on other sites

But but.. Consoles are so damn expensive. Then you'd need to buy the games.

PC games are basic cause well ofc you have your computer and then you just torrent everything lmao.

 

 

 I like to support the industry. Without our money devs can't make the games and the more money they have the highest potential for large production value. And with the phone gaming industry booming That would make them want to move there instead of staying in the one that everyone is stealing their hard work from. 

 

 

The only time I'd torrent something is if it is pretty much impossible to find it in your country.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I played superstar as well haha. I haven't tried HoF yet, but I hope I can sometime. When I play a game, I usually end out with 40/6/14 or so. I have a hard time getting rebounds as a SG :(

 

I don't think I have the correct play styles set for it though and that's why I don't have high stats when simming, but it's efficient. My guy hasn't had a season where he shot less than .530 so I can't complain. I got starter bugged though on the 76ers -_- We had Jrue Holiday, Kevin Love, Andrew Bynum, and I all starting at one point, but they decided to put in Chase Budinger and put me at 6th man instead. I got fed up with it

It's the timing when you rebound. I always aim for triple double every single game. lol

 

That sick. you can take your position back when you talk to the gm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's the timing when you rebound. I always aim for triple double every single game. lol

 

That sick. you can take your position back when you talk to the gm.

I've been playing a C recently, right? I was honestly getting 14-18 rebounds a game when I played. I was doing great at it but out of nowhere I just lost my timing. I can barely get 10 nowadays

 

Good thing I play Faceup lol. I wanted to go to the Celtics but was instead traded to the bulls and placed at PF instead. My guy averages 19-10 right now and my last 6 games of the season are all key games so, I think I'm gonna hit that 20-10 mark  :wub:

 

Have you tried playing other styles?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 I like to support the industry. Without our money devs can't make the games and the more money they have the highest potential for large production value. And with the phone gaming industry booming That would make them want to move there instead of staying in the one that everyone is stealing their hard work from. 

 

 

The only time I'd torrent something is if it is pretty much impossible to find it in your country.

 

 

Awww. That's very heartfelt.

 

Paying for online games doesn't really contribute much to the society and to the gaming world, tbh. 

That's why I can never understand my boyfriend for paying so much for in game items in online games  -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

I've been playing a C recently, right? I was honestly getting 14-18 rebounds a game when I played. I was doing great at it but out of nowhere I just lost my timing. I can barely get 10 nowadays

 

Good thing I play Faceup lol. I wanted to go to the Celtics but was instead traded to the bulls and placed at PF instead. My guy averages 19-10 right now and my last 6 games of the season are all key games so, I think I'm gonna hit that 20-10 mark  :wub:

 

Have you tried playing other styles?

I recently started to play PF i already played 5 games. At first i can't get any rebound it's different when you rebound with SG and PF. i don't know why. But know i get double double even off the bench.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awww. That's very heartfelt.

 

Paying for online games doesn't really contribute much to the society and to the gaming world, tbh. 

That's why I can never understand my boyfriend for paying so much for in game items in online games  -_-

 it does affect the people making the game and without his and everyone elses $ that buy those items the game would be dead...Thats especially true for Free2Play games....It also doesn't hurt him since he gets benefits from the items in-game anyway

 

Lol here is something that your really not gonna understand, Some people payed $200 up front to get early access and a few benefits in Never winter( a free to play game)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 it does affect the people making the game and without his and everyone elses $ that buy those items the game would be dead...Thats especially true for Free2Play games....It also doesn't hurt him since he gets benefits from the items in-game anyway

 

Lol here is something that your really not gonna understand, Some people played $200 up front to get early access and a few benefits in Never winter( a free to play game)

 

....

 

Well I would understand cause I understand they have a lot of money to waste, lololol.

 

But he can't even touch in game items. What happens if it closes down, it's like gone. He can't even collect it to resell it when it becomes a hot collector's item. There's no real value.

Though in Philippine Ragnarok Online, my boyfriend spent a lot of money like $1200 dollars but he was able to resell everything bit by bit in Philippine Money and he used it to buy me a computer, our puppy and we spent it on dates. That's a local server and buyers are just nearby and ready for meet ups but when we played an international server of Ragnarok Online we weren't able to redeem anything when we spent like $40

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

 

Well I would understand cause I understand they have a lot of money to waste, lololol.

 

But he can't even touch in game items. What happens if it closes down, it's like gone. He can't even collect it to resell it when it becomes a hot collector's item. There's no real value.

Though in Philippine Ragnarok Online, my boyfriend spent a lot of money like $1200 dollars but he was able to resell everything bit by bit in Philippine Money and he used it to buy me a computer, our puppy and we spent it on dates. That's a local server and buyers are just nearby and ready for meet ups but when we played an international server of Ragnarok Online we weren't able to redeem anything when we spent like $40

Well if he keeps on buying items and spending thousands of $ then it won't close down  trollface35x35.png

and no value? Cmon his temporary happiness is real value. He may not be able to touch it but he can feel it inside of him  and knowing that he was able to give back to the people that allowed him to experience that happiness will give him a tingle that will never go away.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well if he keeps on buying items and spending thousands of $ then it won't close down  trollface35x35.png

and no value? Cmon his temporary happiness is real value. He may not be able to touch it but he can feel it inside of him  and knowing that he was able to give back to the people that allowed him to experience that happiness will give him a tingle that will never go away.  

 

Hahaha. OMG such convincing powers!

 

 

 

Oh well, he sacrificed everything for me I might at least give him this one ;p

I don't have any problems with him playing games since it's where our relationship started. We were just kids and if it weren't for our love of computer and games we wouldn't have gotten as close as we are now <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

I really wonder what Microsoft's new console is going to be like... if it will even sell... Either way, with the imminent price drop on the 360 coming later this year because of the new console, I will finally be getting my own. Tired of sharing with my bf tbh. -_-

 

Apparently the Wii U hasn't been selling well so I'm really curious to see how Microsoft and Sony's new consoles do... kind of hoping Sony will do better.

Share this post


Link to post
Share on other sites

so happy this thread is active. the H8 one was dead.

 

the next xbox will still sell because they have enough casual fans that are excited about all the non-gaming related crap they doing and COD players that want to continue playing with the same people and stuff like that.

Share this post


Link to post
Share on other sites

soo the new xbox rumor says that it's going to be $300 + $15 a month for 2 year. That adds up to $660  :soul: wtf. 

if all these rumors are true, it'd make a really shit console. dnw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

soo the new xbox rumor says that it's going to be $300 + $15 a month for 2 year. That adds up to $660  :soul: wtf. 

They're still trying to make people pay for XBL? They're going to lose so many customers next generation...

Share this post


Link to post
Share on other sites

They're still trying to make people pay for XBL? They're going to lose so many customers next generation...

 

People are still paying for XBL right now. lol. XBL is one of the most profitable parts of Microsoft.

I wouldn't be surprised if Sony starts charging for their online when PS4 comes too. they're adding alotttt of features. but I really hope they don't charge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Back to Top